Stravovanie v našej škôlke

Zdravá strava je základom pre správny vývoj mozgu u detí, čo je nevyhnutné pre dobré učenie sa. Kuchársky tím CIS školy pripravuje každý deň čerstvé jedlo, ktoré sa podáva na každej z lokácií. Škola spolupracuje s najlepšími dodávateľmi, ktorí spĺňajú prísne kritériá a sú certifikovaní na dovoz surovín do školskej kuchyne. Tím poskytuje širokú škálu zdravých, výživných a chutných jedál pre všetkých a tiež zabezpečuje jedlo pre deti so špeciálnymi stravovacími potrebami.

Podávame tri jedlá denne – desiatu, olovrant a obed, ktorý zahŕňa polievku a hlavný chod. Rodičia si vždy môžu vybrať menu pre svoje dieťa z dvoch možností. Výber jedál prebieha elektronicky. Druhou voľbou pre desiatu a olovrant je vždy ovocie alebo zelenina. Druhá polievka je vždy diétna a automaticky spĺňa požiadavky na potravinovú alergiu.

Ak si chcete objednať jedlo pre svoje dieťa, prejdite na MENU v hornej lište.

KULTÚRA STRAVOVANIA

Naša škôlka verí vo vzdelávanie prostredníctvom praktickej skúsenosti. Z toho vyplýva, že sa snažíme akúkoľvek bežnú situáciu didakticky využiť – dokonca aj čas v jedálni. Hoci sa to nezdá, v jedálni strávime viac ako hodinu denne (desiata + obed + olovrant).

Cesta do jedálne je zvyčajne veselá. Užívajú si ju najmä naši najmenší, keďže si celou cestou po schodoch spievajú. Pri vstupe do jedálne nikdy nezabudnú pozdraviť naše gazdinky. V jedálni máme päť stolov akurátnej veľkosti, každý inej farby. Deti si však nesadnú k stolu hneď. Najprv si vyzdvihnú svoj snack (desiatu či olovrant), ktorý im pred tým vybrali rodičia, a až potom si posadajú. Nosenie tanierov s jedlom je výborné cvičenie na rozvoj rovnováhy a sústredenia. Takto sa zároveň učia aj zodpovednosti a samostatnosti. A takisto byť pozorní – niekedy je totiž náročné sledovať všetok pohyb navôkol a ups! – chvíľka nepozornosti a pritrafí sa malá nehoda! Ale aj to sa stáva, a deti sa pri tom naučia upratať si po sebe – vedia, kde hľadať metlu či handričku a spraviť, čo treba.  

Čas obeda je o niečo zložitejší. Pomocníci dňa prichádzajú prví pripraviť stolovanie pre svojich kamarátov – rozložiť taniere, príbor a poháre na správne miesto. Keď dojedia polievku, odnesú si svoj tanierik do kuchyne. Potom si prinesú naspäť k stolu tanier s hlavným jedlom. Pri počúvaní učiteľov a svojej sebaobsluhe sa mnoho naučia. V prvom rade sa stávajú stále nezávislejšími, rozvíja sa ich schopnosť koncentrácie a tiež pozorného načúvania, a učia sa aj všímať si veci dejúce sa okolo. Veľmi pekne to vidno, keď niekto zabudne, čo má na obed, a ostatní spolužiaci mu to okamžite pripomenú.  Okrem toho si obohacujú slovnú zásobu súvisiacu s jedlom a stravovaním.

Mohli by ste sa nazdávať, že naša jedáleň je vďaka všetkému tomuto dianiu veľmi hlučným miestom. Môžeme vás však uistiť, že všetky deti vedieme k vzájomnému rešpektu. Pri stole sa snažia rozprávať potichu a ak potrebujú pomoc učiteľa, zdvihnú ruku. Vidíte, dokonca aj taká vec ako je stolovanie sa dá využiť ako skvelá príležitosť na učenie. A to je presne to, o čo sa u nás v škôlke snažíme.