Stravovanie

Zdravá strava je základom pre správny vývoj mozgu u detí, čo je nevyhnutné pre dobré učenie sa. Kuchársky tím CIS školy pripravuje každý deň čerstvé jedlo, ktoré sa podáva na každej z lokácií. Škola spolupracuje s najlepšími dodávateľmi, ktorí spĺňajú prísne kritériá a sú certifikovaní na dovoz surovín do školskej kuchyne. Tím poskytuje širokú škálu zdravých, výživných a chutných jedál pre všetkých a tiež zabezpečuje jedlo pre deti so špeciálnymi stravovacími potrebami.

Podávame tri jedlá denne – desiatu, olovrant a obed, ktorý zahŕňa polievku a hlavný chod. Rodičia si vždy môžu vybrať menu pre svoje dieťa z dvoch možností. Výber jedál prebieha elektronicky. Druhou voľbou pre desiatu a olovrant je vždy ovocie alebo zelenina. Druhá polievka je vždy diétna a automaticky spĺňa požiadavky na potravinovú alergiu.

Ordering food for your child

We are using an online system of ordering food at menu.funiversity.sk

If you have any questions or requirements about diets of your children, do not hesitate to contact our Canteen Manager at +421 903 246 540.

Kultúra stravovania

Naša škôlka verí vo vzdelávanie prostredníctvom praktickej skúsenosti. Z toho vyplýva, že sa snažíme akúkoľvek bežnú situáciu didakticky využiť – dokonca aj čas v jedálni. Hoci sa to nezdá, v jedálni strávime viac ako hodinu denne (desiata + obed + olovrant).

Cesta do jedálne je zvyčajne veselá. Užívajú si ju najmä naši najmenší, keďže si celou cestou po schodoch spievajú. Pri vstupe do jedálne nikdy nezabudnú pozdraviť naše gazdinky. V jedálni máme päť stolov akurátnej veľkosti, každý inej farby. Deti si však nesadnú k stolu hneď. Najprv si vyzdvihnú svoj snack (desiatu či olovrant), ktorý im pred tým vybrali rodičia, a až potom si posadajú. Nosenie tanierov s jedlom je výborné cvičenie na rozvoj rovnováhy a sústredenia. Takto sa zároveň učia aj zodpovednosti a samostatnosti. A takisto byť pozorní – niekedy je totiž náročné sledovať všetok pohyb navôkol a ups! – chvíľka nepozornosti a pritrafí sa malá nehoda! Ale aj to sa stáva, a deti sa pri tom naučia upratať si po sebe – vedia, kde hľadať metlu či handričku a spraviť, čo treba.  

Čas obeda je o niečo zložitejší. Pomocníci dňa prichádzajú prví pripraviť stolovanie pre svojich kamarátov – rozložiť taniere, príbor a poháre na správne miesto. Keď dojedia polievku, odnesú si svoj tanierik do kuchyne. Potom si prinesú naspäť k stolu tanier s hlavným jedlom. Pri počúvaní učiteľov a svojej sebaobsluhe sa mnoho naučia. V prvom rade sa stávajú stále nezávislejšími, rozvíja sa ich schopnosť koncentrácie a tiež pozorného načúvania, a učia sa aj všímať si veci dejúce sa okolo. Veľmi pekne to vidno, keď niekto zabudne, čo má na obed, a ostatní spolužiaci mu to okamžite pripomenú.  Okrem toho si obohacujú slovnú zásobu súvisiacu s jedlom a stravovaním.

Mohli by ste sa nazdávať, že naša jedáleň je vďaka všetkému tomuto dianiu veľmi hlučným miestom. Môžeme vás však uistiť, že všetky deti vedieme k vzájomnému rešpektu. Pri stole sa snažia rozprávať potichu a ak potrebujú pomoc učiteľa, zdvihnú ruku. Vidíte, dokonca aj taká vec ako je stolovanie sa dá využiť ako skvelá príležitosť na učenie. A to je presne to, o čo sa u nás v škôlke snažíme.